AR Wear: ondergoed voor als het mis gaat

Verkrachting en aanranding zijn afschuwelijk. Als vrouw zijnde is dat iets dat altijd door mijn hoofd spookt als ik ’s avonds laat alleen over straat moet, in m’n eentje door een bos ren of me op een afgelegen plek bevind waar ik kwetsbaar ben. Er worden in Nederland per week 24 aangiften gedaan van verkrachting. Het daadwerkelijke aantal slachtoffers van zedendelicten ligt naar schatting maar liefst acht keer zo hoog.

Toen ik AR Wear tegenkwam, wilde ik dat dan ook meteen delen. AR Wear heeft ondergoed ontworpen dat met geen mogelijkheid uit te krijgen is op het moment dat je aangevallen wordt door iemand die je seksueel wilt misbruiken. Zelfs als het (potentiële) slachtoffer dronken, bedwelmd of bewusteloos is, kan het ondergoed niet uit of kapot. Helaas is het product op dit moment nog niet op de markt. Er wordt druk gewerkt aan verschillende prototypes en je kunt doneren om ervoor te zorgen dat men het volgend jaar op de markt kan brengen. Ik vind het een fantastisch idee en mijn bijdrage hebben ze al binnen.

Geef een reactie

